Cruise to Se7en Versie 2/2020 – datum publicatie 12 september 2020

2.1 Aantal deelnemers

2.1.a Aantal deelnemers

Het aantal equipes dat een startbewijs ontvangt voor de langer dan 4 dagen durende Cruise to Se7en®-reizen bedraagt maximaal veertien, exclusief de organisatie, en een minimum van 7. Tenzij anders is overeengekomen met de opdrachtgever of op de website vermeld staat. Voor de korte evenementen bestaat er geen minimum.  Mocht de reis 90 dagen voor vertrek niet het minimale aantal equipes hebben geregistreerd, dan ontvangt u uw aanbetaling terug.  Cruise to Se7en berekent geen administratiekosten voor creditnota’s. Zie ook artikel 5.

2.1.b Deelnemers, voertuigen en leeftijd

Cruise to Se7en-reizen zijn alleen toegestaan voor eigenaren in het bezit van een rijbewijs en van exclusieve sportwagens, sportieve limousines en roadsters / spiders / cabrioletten in het betere segment. Cruise to Se7en behoudt zich het recht voor aanmeldingen te weigeren. Voor alle duidelijkheid, kinderen als navigator tot en met de leeftijd van 18 jaar of als derde persoon van de deelnemende equipe worden NIET toegelaten.

2.2 Check-in Cruise to Se7en reis

2.2.a Check-in hotel

Voor de reis dient u een kopie te maken van uw paspoort of Identiteitskaart. Wij verzoeken u het Sofinummer onleesbaar te maken. Deze kopie zal uitsluitend worden gebruikt voor het vooraf inchecken in de hotels. De hotels eisen dit. De bagageservice zal deze kopie tijdens het ophalen van uw bagage meenemen.

2.2. b Pre-assigned hotelkamer

Uw hotelkamer is pre-assigned. Dit houdt in dat uw bagage al in uw hotelkamer hangt *en uw kamer  is gecontroleerd en toegewezen. U dient zelf bij Cruise to Se7en of de hotelreceptie een creditcard te overleggen voor incidentele kosten/ eigen bestellingen.

* bij overmacht situaties, zoals een lekke band van de bagagewagen, uitgesloten.

 

2.3 Check-out hotel

2.3.a Meerdaagse cruisereis met eigen sportwagen en eigen kosten

De prijs voor een meerdaagse cruisereis waar met de eigen sportwagen aan wordt deelgenomen, is standaard gebaseerd op 2 personen per hotelkamer en inclusief 1 standaard-hotelkamer van de gepubliceerde hotelovernachtingen plus een uitgebreid continentaal ontbijtbuffet voor 2 personen, 1 Captains-cocktail per persoon, een diner plus aangekondigd drankarrangement voor 2 personen. Voor een eenpersoons-reservering geldt een standaard singlekamer van de gepubliceerde hotelovernachtingen plus uitgebreid ontbijtbuffet voor 1 persoon, 1 Captains-cocktail, diner plus aangekondigd drankarrangement voor 1 persoon. Alle overige kosten zijn voor eigen rekening. De hotels verzoeken u hiervoor een creditcard-imprint bij het inchecken achter te laten. Zie ook artikel 2.2 en artikel 2.4.

Let op: parkeerplaatsen en wifi in het overnachtingshotel zijn inbegrepen in elke reissom. Tolwegen zijn niet inbegrepen. Over het algemeen is het gebruik van de minibar niet inbegrepen. Indien het hotel extra kosten in rekening brengt voor het ontbijt, voor roomservice of voor extra bestellingen á la carte zijn de deelnemers zelf verantwoordelijk voor de betaling hiervan.

2.3.b Cruisereis, evenement, incentive, arrangement, bezoek of reservering en wat is inbegrepen.

De reisprijsbeschrijving voor een korte cruisereis (korter dan 5 dagen), incentive, arrangement, bezoek of reservering zijn niet standaard. Raadpleeg hiervoor het Cruise to Se7en jaarmagazine, Cols & Cars magazine of de officiële Cruise to Se7en website. Zie ook artikel 2.4.

 

2.4 Reissom

2.4.a Algemeen reissom

De gepubliceerde reissom is gebaseerd op de prijzen, geldkoersen, heffingen en belastingen, zoals deze de reisorganisator bekend zijn ten tijde van het in druk geven van de publicatie.

2.4.b Publicatie van reissom

De gepubliceerde reissom geldt per persoon en per rijdend equipe van 2 personen, tenzij anders aangegeven. Hier zijn inbegrepen de diensten en voorzieningen in de publicatie vermeld, al of niet in verschillende kostenelementen gespecificeerd, inclusief de op het moment van publicatie bekende onvermijdbare bijkomende kosten die de reiziger voor de aangeboden diensten moet betalen.

2.4.c Duidelijkheid reissom

Cruise to Se7en streeft er altijd naar om u kristalhelder in te lichten over de in- en exclusieve kosten.

2.4.d Verhoging reissom

Zolang niet de gehele reissom is voldaan, na het versturen van de 1e herinneringsfactuur, heeft de reisorganisator Cruise to Se7en het recht om tot 20 dagen voor de dag van vertrek (bij eigen-vervoerreizen voor de aankomstdatum van het eerst geboekte verblijf) de reissom te verhogen in verband met wijzigingen in de vervoerskosten (met inbegrip van brandstofkosten), de verschuldigde belastingen, heffingen, boetes, verhogingen van prijs en de toepasselijke wisselkoersen. De reisorganisator zal daarbij aangeven op welke wijze de verhoging is berekend.

2.4.e Boeking na sluitingsdatum en reissom

Indien de deelnemer of reiziger zich na de sluitingsdatum aanmeldt voor een cruisereis, incentive, bezoek, arrangement of andere reservering kan dit betekenen dat er een verhoogde reissom moet worden gefactureerd. Dit wordt vooraf aan de reiziger bekend gemaakt.

2.4.f Opgelegde verhoging en bedenktijd inschrijving

Reizen en reserveringen worden op basis van ‘indien beschikbaar’ gepubliceerd. Indien na de sluitingsdatum of door buitengewone situaties de reissom verhoogd moet worden en Cruise to Se7en deze verhoging moet doorberekenen, zal dit schriftelijk worden bekendgemaakt. De reiziger heeft daarna 7 dagen de tijd om de reservering kosteloos te annuleren.

 

2.5 Kamerindeling

2.5.a Verdieping, uitzicht en dergelijke van de hotelkamer

Over de kamerindeling en het uitzicht heeft de organisatie geen zeggenschap. Tenzij dit nadrukkelijk is aangeven in het programma. Wél kunt u vooraf kenbaar maken of u opteert voor een roken- c.q. niet-rokenkamer, king bedded rooms (één groot) of twin bedded rooms (twee aparte bedden) of voor speciale wensen betreffende traplopen, branduitgang, lift en dergelijke. Bij een georganiseerde cruisereis met leiding zal de cruiseconciërge uw wens meenemen en in elke kamer van tevoren controleren of de geaccepteerde standaard voldoende aan de verwachtingen van een excellent 5-sterren hotel, of waar aangegeven een 4-sterren hotel, voldoet.

2.5.b Klachten tijdens de reis, een evenement

Indien er toch klachten binnenkomen en het hotel geen alternatief kan aanbieden, zijn wij als organisatie genoodzaakt uw klacht na de rit verder met u te bespreken. Niet alle hotels beschikken over kamers met airconditioning. Zie ook klachten artikel 5.1.e.

 

2.6 Roken

Cruise to Se7en kan helaas niet garanderen dat de restaurants en bars geheel rookvrij zijn. De lokale wetgeving zal doorslaggevend zijn. Wel is het zo dat Cruise to Se7en altijd om een niet roken ruimte of gedeelte van het restaurant vraagt.

 

2.7 EHBO / medicijnen

2.7.a Medische gegevens

De HAM-vraag (Historie – Allergie – Medicijnen van een persoon) zal zowel door de rijder als de bijrijder volledig voor en door elkaar moeten kunnen worden beantwoord.

2.7.b EHBO-koffer A

De organisatie beschikt over een kleine EHBO-trommel en bloeddrukmeter. Tijdens de rit neemt de cruisedirector de EHBO-koffer A mee.

Een lijst van de huisapotheek-producten die voorradig zijn: * Allergie tabletten tegen insectenbeten * Pijnstillers * ORS * Aloë Vera verbrandingscrème.

Let op: U dient de medicijnen uit de apotheek direct af te rekenen. Cruise to Se7en en de organisatie kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor uitgifte en/of (verkeerd) gebruik.

 

×